function window_onload() { var Idx=window.hash.indexOf('#'); if(Idx != -1) document.all('Note_'+window.hash.substring(Idx+1)).scrollIntoView(); window.focus(); }
سفارش تبلیغ
صبا ویژن

استقلال قهرمان

 

آنکه دانش می جوید، خداوند روزیش را به عهده می گیرد . [پیامبر خدا صلی الله علیه و آله]

 
 

مدیریت| ایمیل من

| خانه

پایین

?محمد حسین رضایی

یکشنبه 87/12/25  ساعت 12:13 عصر

همه چیز درباره ی استقلال3

هواداران و هماوردان

بازی فینال استقلال و جوبیلا ایواتا ژاپن که در ورزشگاه آزادی برگزار می‏شد ? با حضور ??? هزار نفر پرتماشاچی‏ترین بازی تاریخ جام باشگاه‏های آسیا بوده است.[نیازمند منبع] همچنین در بازی پایانی پنجمین دوره لیگ برتر و در مقابل برق شیراز که به پیروزی ? بر ? استقلال و قهرمانی این تیم منجر شد? تعداد ??? هزار نفر تماشاگر برای دیدن بازی استقلال به ورزشگاه آمدند.[?]

شهرآورد تهران

نوشتار اصلی: شهرآورد تهران

قبل از انحلال باشگاه شاهین رقیب سنتی تاج باشگاه شاهین بود اما پس از انحلال آن تیم و پیوستن بسیاری از بازیکنان آن به باشگاه پرسپولیس ? این تیم به رقیب سنتی تاج تبدیل گشت.اولین دیدار دو تیم با تساوی بدون گل به پایان رسید و اولین تیمی که توانست این بازی را ببرد? تیم تاج و با نتیجه سه بر یک در سال ???? بود.تا قبل از انقلاب دو تیم تاج و پرسپولیس ?? بار به دیدار هم رفتند که ? بار تیم پرسپولیس و ? بار تیم تاج به برتری رسیدند و بقیه بازی‏ها به تساوی انجامید.
بعد از انقلاب نام تاج به استقلال و نام پرسپولیس به پیروزی تغییر کرد.بعد از انقلاب دو تیم تاکنون ?? بار مقابل هم صف‏آرایی کردند که ?? بار تیم پیروزی و ?? بار استقلال به پیروزی دست یاقتند.که در این بین ? بازی با رای فدراسیون به نفع استقلال ? بر صفر اعلام گردید و یک بازی نیز در ضربات پنالتی به سود پیروزی رقم خوده است.
پرگل ترین پیروزی استقلال در این رقابت‏ها پیروزی سه بر صفر در سال ???? و در چهارچوب رقابت‏های جام تخت جمشید بود.

ورزشگاه و دارایی‌ها

هواداران استقلال در ورزشگاه آزادی تهران
استقلال–برق شیراز، هفته پایانی لیگ برتر پنجم

استقلال پیش از ساخته‌ شدن ورزشگاه آزادی تهران، در ورزشگاه امجدیه (شهید شیرودی کنونی) به میدان می‌رفت. استقلال در پی بازسازی چمن ورزشگاه آزادی، در فصل ??-?? بازی‌های خانگی خود را در ورزشگاه تختی برگزار کرد.[??] این باشگاه هم‌اکنون برای بازی‌های خانگی خود ورزشگاه آزادی را اجاره می‌کند.

در روز ?? تیر ????; کلنگ کمپ اختصاصی باشگاه استقلال در پارک ارم تهران به زمین خورد.[??] علی فتح‌الله‌زاده، مدیرعامل آن زمان استقلال اعلام کرد که ارزش این کمپ ?? میلیارد تومان است.[??]

آمار و رکوردها


 قهرمانی در آسیا

اولین قهرمانی در آسیا

در فروردین سال ???? و در باشگاه لبریز از تماشاگر امجدیه (شهید شیرودی)، تیم‌های تاج از ایران و هاپوئل اسرائیل مسابقه? فینال جام باشگاهای آسیا را برگزار کردند. در این دیدار تیم تاج تا دقیقه ?? یک بر صفر عقب بود که در این دقیقه غلام وفاخواه که به مرد جام‌ها معروف بود، گل تساوی را وارد دروازه حریف کرد و کار به وقت اضافه کشیدکه تیم تاج با گل مسعود معینی مدافع پیش تاخته خود در وقت اضافه قهرمان آسیا شد.

ترکیب تیم تاج که قهرمان آن دوره شد عبارت بود از : ناصر حجازی ، علی جباری ، مهدی لواسانی ، جواد ا.. وردی ، کاروحق وردیان ، مسعود معینی ، غلامحسین مظلومی ،عزت جانملکی ، جواد قراب، اکبر کارگرجم ، علیرضا حاج قاسم ، نصر ا...عبداللهی ، مهدی حاج محمد ، عباس مژدهی ، منصور پورحیدری و مسعود مژدهی یاران کمکی این تیم: غلام وفاخواه از عقاب و محمود خوردبین از پرسپولیس بودند. سرمربی تیم رازکو رایکوف از یوگسلاوی بود

 دومین قهرمانی در آسیا

استقلال در سال ???? برای دومین بار موفق شد جام قهرمانی باشگاههای آسیا را به ایران بیاورد. این تیم در بازی پایانی موفق شد با نتیجه ? بر ? از سد لیائولینگ چین بگذرد و قهرمانی را به خود اختصاص دهد. در این دوره عبدالصمد مرفاوی آقای گل مسابقات شد، مجید نامجو مطلق تکنیکی‌ترین بازیکن، عباس سرخاب بهترین بازیکن و احمدرضا عابدزاده بهترین دروازه‌بان جام شدند.

یاران استقلال در طی این جام عبارت بودند از: احمدرضا عابدزاده، حمیدرضا بابازاده، شاهرخ بیانی، شاهین بیانی، فرشاد فلاحت‌زاده، رضا حسن‌زاده، مهدی فنونی‌زاده، امیر موسوی‌نیا، صادق ورمزیار، رضا نعلچگر، جعفر مختاری‌فر، امیر قلعه‌نویی، رضا احدی، میرشاد ماجدی، ایمان عالمی، عبدالصمد مرفاوی، عباس سرخاب، عبدالعلی چنگیز، مسعود غفوری‌های اصل، ناصر عباسی، مرحوم امیر دولت‌آبادی، خسرو پارسا و مجید نامجومطلق. یاران کمکی این تیم نیز سید علی افتخاری سید مهدی ابطحی بودند. سرمربی‏گری تیم نیز بر عهده منصور پورحیدری بود.

 



  • کلمات کلیدی :
  • نظر شما( )

    لیست کل یادداشت های این وبلاگ

    همه چیز درباره ی استقلال6
    همه چیز درباره ی استقلال5
    همه چیز درباره ی استقلال4
    همه چیز درباره ی استقلال3
    همه چیز درباره ی استقلال2
    [عناوین آرشیوشده]

    بالا

      [ خانه| مدیریت| ایمیل من| پارسی بلاگ| شناسنامه ]


    کل بازدید
    5284
    بازدید امروز
    2
    بازدید دیروز
    0
     Atom 
     RSS 

     درباره خودم


     لوگوی وبلاگ

    استقلال قهرمان

     آرشیو

    اسفند 1387

     لینک دوستان

    کانون هواداران استقلال

    اشتراک